Arendus- ja ärimudelid

 Scrum

Kiirelt arenevas IT-maailmas tekkis programmeerijatel rahulolematus kasutatavate traditsiooniliste arendusmeetotidega. Agiilne tarkvaraarendus on meetod, mis loodi, kuna oli vaja uudset lähenemist pidevalt muutuvate programmide väljatöötamiseks. Kuna erinevad arendajad kasutasid meetodit isemoodi otsustati 2001 panna kirja “Agiilse Tarkvaraarenduse Manifest”, mis määras kuidas peaks tarkvara agiilselt arendama. Üks populaarsematest agiilsetest meetoditest, mida tänapäeval kasutatakse, kannab nimetust Scrum. 




Selle eesmärgiks on aidata arendusmeeskondadel luua keerulisi tooteid, hoides samal ajal ärikeskkonna lihtsana. Scrumi kasutavate arendajate vahel on ära jaotatud kolm rolli: toote omanik, scrum master ja arendustiim. Heaks näiteks tooksin Spotify. Võistlemaks Google-i, Amazoni ja Apple-ga, otustati Scrumi arendusmeetodi kasuks, et olla konkurentidest kiiremad, paremad ja odavamad. 


Kõige selle saavutamiseks värvab Spotify scrum masteriteks kogenud agiilse meetodi instruktoreid. Ettevõttesiseselt jagunevad arendusmeeskonnad “hõimudeks”, kes spetsialiseeruvad ühele kindlale ülesandele. Kui üks meeskondadest jääb teistest maha või hakkab teisi tiime kuidagi takistama, leitakse neile kiirelt asendus või muudetakse struktuuri.


Allikad:

https://www.investopedia.com/terms/f/freemium.asp

https://wiki.itcollege.ee/index.php/E-ITSPEA_11:_Arendus-_ja_%C3%A4rimudelid


Комментарии